ontdek ons team

Heleen Cammu

Ik ben Heleen Cammu. In 2022 behaalde ik mijn master in de logopedische en audiologische wetenschappen met een minor in onderzoek en management aan de Universiteit van Gent. Tijdens de opleiding volgde ik de masterclasses “Stotteren en broddelen”,  “Leerstoornissen”, “Neurogene taal en spraakstoornissen”, “Cognitieve revalidatie” en “Stemstoornissen”. Eenmaal afgestudeerd, ging ik meteen aan de slag in een zelfstandige praktijk in Gent én volgde ik het postgraduaat stotteren en broddelen van CIOOS, aan de Universiteit van Antwerpen. 

Zowel kleuters, kinderen, tieners als volwassenen kunnen bij mij terecht voor diagnostiek, behandeling en ouderbegeleiding van:

  • Stotteren 
  • Leerstoornissen (dyslexie, dysorthografie en dyscalculie)
  • Taalstoornissen
  • Articulatiestoornissen
  • OMFT 

Ik hecht veel belang aan open communicatie zowel met de patiënt, ouders, de school en andere zorgprofessionals. Ik behandel patiënten zo holistisch mogelijk en heb ook oog voor gedachten en gevoelens die met bepaalde stoornissen gepaard gaan. Ik ga in gesprek met scholen om de zorg zo goed mogelijk op het kind af te stemmen. 

Ervaring

  • bachelor in de logopedische en audiologische wetenschappen, UGent (2017-2020)
  • Master in de logopedische en audiologische wetenschappen, UGent (2020 – 2022)
  • Postgraduaat Stotteren en Broddelen, CIOOS en Uantwerpen (2022 – 2023) 
  • Stagiaire logopedie in zelfstandig praktijk, in een revalidatiecentrum en in het OLV ziekenhuis te Aalst.
  • Zelfstandige logopediste in groepspraktijk te Gent (2022-2023) 

Never not learning

Ik school me op regelmatige basis bij om up-to-date te blijven en de begeleiding van uw kind te optimaliseren.

  • ADHD: Stand van zaken in 2023, Luc Roelen (2023)
  • Studiedag Taalstoornissen en stotteren, Riet Grauwels (2023)
  • Beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school – SIG (2023) 
  • VVL congres 2023: “Sensomotoriek als hulp bij spelling”
  • VVL congres 2023: “Stotteren en meertaligheid”, “Stotteren: Evidance-based practice”, “Mechanismen van exposure bij stotteren in virtual reality”.
  • Zes succesformules bij het onderzoeken en behandelen van spraakklankstoornissen – Sterk Academy (2023)
  • Grip op dyslexie, Davis Counselors (2022)
  • Logopedie voor mensen met een ernstige afasie: GLOBAMIX – Thomas More (2022)
  • Opleidingssymposium Stotteren – Ugent (2022)
  • Meertalige therapie voor meertalige kinderen – Thomas More (2022)
  • Stottertherapie bij kleuters in model gebracht – SIG (2021)
  • Evidance-based behandeling bij kinderen met palatoschisis – Ugent (2021)

Nieuwe Bosstraat 6
9810 Eke-Nazareth

Scroll To Top